Veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe kan ik zien of de schoen in mijn maat nog op voorraad is?
    Als de maat is uitverkocht krijgt de maat een licht grijze kleur. Zolang de maat een licht grijze kleur heeft kun je de maat niet selecteren en ook niet bestellen.

  • Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
    Na het plaatsen van de order en het afronden van de betaling ontvang je een orderbevestiging in je e-mail. In deze orderbevestiging bevestigen wij de succesvolle bestelprocedure en de status van de order. Let op: deze orderbevestiging is tevens je betalingsbewijs! Bewaar hem dus goed op je computer en/of print hem uit. Daarnaast kan het voorkomen dat de orderbevestiging terecht komt bij de ongewenste items / junk mail.

  • Kan een artikel nadat ik mijn bestelling heb geplaatst toch uitverkocht zijn?
    Ja, dit is mogelijk al doen wij hier alles aan om dit te voorkomen.
     
  • Kan het voorkomen dat mijn order geannuleerd wordt ondanks dat de website aangeeft dat er wel nog voorraad is van dit artikel?
    Ja, dat is mogelijk. Wij onderwerpen alle artikelen altijd eerst aan een kwaliteitscontrole voordat ze verstuurd worden. Het kan hierdoor zijn dat een schoen besteld is maar vanuit een winkel verstuurd moet worden en dat deze schoen niet meer aan de kwaliteitseisen voldoet.  Dit kan komen door beschadigingen, verkleuringen van het leer of suède door invloed van licht of gebruikssporen.
    Zodra dat het bekend is dat de bestelde schoen niet meer aan de kwaliteitseisen voldoet wordt je door ons direct op de hoogte gebracht. Het geld wordt dan ook zo snel mogelijk terug gestort (of de order wordt afgemeld bij AfterPay).

  • Heb ik garantie op mijn webshop bestelling?
    De algemene garantie is alleen geldig met bon/betalingsbewijs. Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd. Is reparatie echt niet mogelijk, dan ontvang je van ons een nieuw paar. Indien er geen nieuw paar voorradig is, storten wij het aankoopbedrag retour op je rekening.

  • Kan van Dalen mijn klantgegevens onthouden?
    Ja, als je eenmalig geregistreerd bent via vandalen.nl worden deze gegevens onthouden. Op deze manier kun je altijd gemakkelijk winkelen en met een druk op de knop je klantgegevens ophalen. Al jouw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en worden niet aan derden verstrekt.

  • Hoe wissel ik mijn kortingscode of cadeaubon in?
    Een Van Dalen kortingscode kan alleen online ingewisseld worden bij een bestelling. Wanneer je in je winkelwagen zit kun je de online kortingscode invullen in het vakje ‘Kortingscode’ en vervolgens op ‘inwisselen’ klikken voordat je de bestelling verder gaat afronden.

  • Wat moet ik doen als ik een verkeerd adres heb opgegeven?
    Wanneer je het adres verkeerd heb ingevuld, kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice via support@vandalen.nl of bel +31 (0) 495 851 185. Als de bestelling nog niet verzonden is, kunnen wij het adres nog aanpassen.

Betalen

  • Wat zijn de betaalmogelijkheden?

    Ideal

    iDEAL is een betaalmethode waarmee consumenten online aankopen snel en veilig kunnen afrekenen in de vertrouwde internetbankieromgeving van de eigen Nederlandse bank. iDEAL is echter geen keurmerk. De mogelijkheid om te betalen met iDEAL of de zichtbaarheid van het logo zegt niets over de betrouwbaarheid en service bij de levering door de webwinkel.
    Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.

    Creditcard: Mastercard / Visa 

    Wanneer je zending ons magazijn verlaat zal het bedrag van je creditcard worden gecrediteerd. Bij een retourzending zal het bedrag dan ook worden bijgeschreven op je creditcardrekening. Je creditcardgegevens worden versleuteld via de SSL-methode. Door deze hoge veiligheidsstandaard is het kopen met een creditcard bij van Dalen veilig.

    Achteraf betalen met AfterPay

    AfterPay voert voor Van Dalen het volledige achteraf betaalproces uit. Heb je vragen over betalingen met AfterPay of waarom je bestelling niet wordt goedgekeurd door AfterPay? Neem dan contact op met AfterPay via 020 - 7 230 270 of via Facebook. AfterPay is op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur bereikbaar en op zaterdagen van 9:00 tot 13:00 uur zowel telefonisch als via Facebook. Je kunt ook informatie vinden op www.afterpay.nl.
    Binnen 14 dagen na ontvangst van jouw pakket, ontvang je per e-mail een digitale factuur van AfterPay. Je hebt vervolgens 14 dagen de tijd om het product te betalen. De betaalgegevens zijn terug te vinden in de digitale factuur. De kosten voor AfterPay bedragen €0,99 per bestelling.

    PayPal

    Als je kiest om met PayPal te betalen, wordt je na het bestellen direct doorgestuurd naar de website van PayPal. Hier kunt jij je aanmelden voor een nieuw account of inloggen met je bestaande PayPal gebruikersnaam en je betaling bevestigen.

    Beveiliging

    Alle betalingen op de website verlopen via het beveiligde platform van betalingsprovider Ogone. Bij het ingeven van uw persoonlijke gegevens gedurende het bestelproces is de verbinding versleuteld middels een https-verbinding.

  • Moet ik verzendkosten betalen?
    De verzending is gratis bij alle aankopen vanaf €50,-. Bij een aankoop kleiner dan €50,- bedragen de verzendkosten €4,95.

Levering

  • Moet ik verzendkosten betalen?
    De verzending is gratis bij alle aankopen vanaf €50,-. Bij een aankoop kleiner dan €50,- bedragen de verzendkosten €4,95.

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?
    De levertijd van jouw bestelling is na betalingsbevestiging 1 tot 3 werkdagen. Vanwege drukte tijdens de sale kan de levertijd soms iets langer duren, maar wij doen er alles aan om jou bestelling zo snel mogelijk te verwerken en te verzenden.

  • Hoe wordt de bestelling bezorgd?
    Uw bestelling wordt bezorgd door PostNL, marktleider in de pakkettendistributiemarkt in de Benelux.
     
  • Waarom ontvang ik mijn zending in delen?
    Wij leveren jouw bestelling vanuit ons centraal magazijn en vanuit onze filialen. Wanneer jij 2 of meer artikelen besteld kan het dus voorkomen dat alle artikelen niet op één locatie aanwezig zijn. Dan worden de bestelde artikelen verzonden vanuit verschillende locaties. Omdat jouw order in delen geleverd wordt, kan het voorkomen dat 1 artikel eerder aangeboden wordt door PostNL dan het andere.
     
  • Wat gebeurt er met mijn pakket wanneer ik op een moment van aflevering niet thuis ben?
    Ben je niet thuis, dan laat de bezorger een briefje achter in jouw brievenbus. De postbode komt dan de volgende dag nog eens langs om het pakketje af te leveren. De postbode mag ook het pakketje bij een van je buren afgeven, zolang er maar getekend wordt door de ontvanger. Indien 2 bezorgpogingen niet geslaagd zijn, wordt het pakketje de volgende werkdag afgeleverd bij het dichtstbijzijnde PostNL service punt.

  • Hoe weet ik wat de status van mijn bestelling is?
    Je krijgt een orderbevestiging per e-mail als je betaling is afgerond. Wanneer je bestelling is overgedragen aan PostNL, ontvangt je een e-mail met daarin een track & trace nummer waarmee je de bestelling kunt volgen op https://mijnpakket.postnl.nl/.

  • Wat moet ik doen als ik een beschadigd of verkeerd artikel bezorgd krijg?
    Indien je bestelling verkeerde artikelen bevat of beschadigd door jou ontvangen is, verzoeken wij je dit uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst aan ons te melden via support@vandalen.nl. Daarna kun je de schoenen retour zenden naar ons antwoordnummer in Weert. Wij zullen je klacht beoordelen en snel met een passende oplossing komen.

Collectie

  • Waar kan ik informatie over de maten en pasvorm van de producten vinden?
    Over het algemeen hebben onze schoenen een normale maatvoering. Indien het bij ons bekend is dat artikelen anders uitvallen dan vermelden wij dit bij de omschrijving van het artikel. Overige product informatie als hakhoogte en schachthoogte is ook terug te lezen in de productomschrijving. Indien dit niet staat aangegeven, kun je altijd contact opnemen met de klantenservice. Hieronder vind je een overzicht van de diverse maten.

    Dames schoenen maten:
    EU UK US
    36 3.5 5
    36.5 4 5.5
    37 4.5 6
    38 5 6.5
    38.5 5.5 7
    39 6 7.5
    40 6.5 8
    40.5 7 8.5
    41 7.5 9
    42 8 9.5

    Heren schoenen maten:
    EU UK US
    38.5 5.5 6.5
    39 6 7
    40 6.5 7.5
    40.5 7 8
    41 7.5 8.5
    42 8 9
    43 9 9.5
    43.5 – 44 9.5 10
    44 – 44.5 10 10.5
    45 10.5 11
    46 11 11.5
    46.5 11.5 12
    47 12 12.5
    48 13 13.5

  • Hoe kan ik zien of een product in mijn maat nog op voorraad is?
    Als je op de pagina van het artikel bent dat je graag wilt bestellen, kun je bij ‘kies jouw maat’ je gewenste maat kiezen. Als je de gewenste maat kunt selecteren is dit artikel voldoende op voorraad. Indien een maat niet meer voorradig is, heeft deze maat een licht grijze kleur en kun je het artikel niet selecteren.

  • Hoe wordt de hakhoogte opgemeten?
    De hakhoogte wordt opmeten door de hak aan de achterkant van de schoen op te meten. Hierbij wordt vanaf het punt waar de hak de grond raakt tot aan het punt waar de hak de hiel van de schoen raakt gemeten.

  • Hoe wordt de kuitwijdte opgemeten?
    Het is belangrijk dat de kuitwijdte van je laars goed aansluit, zodat deze zo comfortabel mogelijk zit. De kuitomvang kun je opmeten door het breedste deel van je kuit op te meten.

  • Hoe wordt de schachthoogte opgemeten?
    De schachthoogte van een laars wordt gemeten door aan de zijkant van de laars de hoogte te meten exclusief de hak. Je meet de hoogte van de laars vanaf het punt waar de hiel van de schoen de hak raakt.

  • Is de collectie in de webshop hetzelfde als de collectie in de winkels?
    De collectie welke verkrijgbaar is in onze webshop is niet altijd geheel verkrijgbaar in onze winkels. Indien je wilt weten of het gewenste artikel in een bepaalde winkel voorradig is, adviseren wij je telefonisch contact op te nemen met de desbetreffende winkel. Je kunt ook contact opnemen met onze klantenservice om te informeren naar de beschikbaarheid van het artikel.

Retourneren

  • Mogen afgeprijsde artikelen retour gezonden worden?
    Ja, alle aankopen via vandalen.nl mogen binnen 14 werkdagen worden geruild of teruggestuurd. Uiteraard alleen als deze niet gedragen zijn en in de originele verpakking zitten. Je kunt de artikelen terugsturen naar ons gratis antwoordnummer of terugbrengen in een van onze winkels.

  • Kan ik mijn bestelling ruilen in één van de van Dalen winkels?
    Ja, je kunt je online aankoop ruilen voor een andere maat in één van onze winkels in Nederland of België. Hierbij moet je wel in bezit zijn van het aankoopbewijs (factuur) dat je bij de zending hebt ontvangen. Ruilen voor een ander artikel is niet mogelijk. Let op: De winkels geven geen geld terug. Geld teruggaven van weborders verloopt altijd via het hoofdkantoor.

  • Kan ik mijn bestelling ook retourneren in de winkel?
    Van Dalen biedt je de mogelijkheid om binnen 14 dagen na ontvangst (een deel van) jouw bestelling te ruilen in een van onze winkels. Wat altijd geldt voor retourneren of ruilen is dat de goederen ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking dienen te zitten. Tevens moet je in het bezit zijn van het aankoopbewijs, dit is de pakbon die bij je bestelling zit. Graag willen wij je ook vragen het retour formulier in te vullen en mee te sturen met de artikelen die je retour zendt.

    Let op: Alle retouren worden uiteindelijk retour gezonden naar het centraal magazijn en terugbetalingen vinden plaats op het hoofdkantoor. Het retourneren via het antwoordnummer heeft dan ook onze voorkeur omdat dit proces sneller verloopt dan het retourneren via een winkel. Het kan tot 14 dagen duren voordat een retour die afgegeven is in een van onze winkel, retour is gekomen op het hoofdkantoor.

  • Krijg ik direct mijn geld terug als ik mijn webshop bestelling in de winkel terug breng?
    Nee, in de winkel geven wij geen geld terug. Als je de bestelling terugbrengt in één van onze winkels dan storten wij het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele leveringskosten binnen 14 werkdagen na moment van herroeping terug op je rekening.

  • Kan ik mijn bestelling retourneren per post?
    Ja, je kunt ook retourneren per post. De retourzending dient te worden verpakt in de omdoos (verpakkingsmateriaal) waarin je de zending hebt ontvangen. Wanneer de retourzending in goede orde is ontvangen, zullen alle nauwkeurig geretourneerde producten zo spoedig mogelijk, binnen 5 werkdagen worden terugbetaald, doch uiterlijk binnen 14 dagen. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

    Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je ons hebt betaald. Als een artikel zichtbare gebruikssporen vertoont, dan kunnen wij het artikel niet in ontvangst nemen. Indien je bestelling beschadigd door jouw ontvangen is, verzoeken wij je dit uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst aan ons te melden via support@vandalen.nl.

    Het retour sturen van een pakketje valt onder de verantwoordelijkheid van de afzender. Van Dalen kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een beschadigde of zoekgeraakte retourzending.

  • Wat is het retouradres voor van Dalen?
    Jouw retourzending kun je opsturen naar onderstaand adres:

    Van Dalen Schoenen
    T.a.v. Webshop
    Antwoordnummer 1141
    6000 VB Weert

  • Wanneer krijg ik mijn geld terug?
    Alle nauwkeurig geretourneerde producten zullen binnen 5 werkdagen na het moment van ontvangst op ons hoofdkantoor worden terugbetaald. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontbinding, terugbetalen. Heb je betaald met een creditcard dan zal het aankoopbedrag worden teruggestort op deze creditcardrekening. Wanneer je de betaling voldaan hebt met iDEAL, Bancontact/Mister Cash, Giropay of Sofortüberweisung wordt het bedrag zo spoedig mogelijk teruggestort op je bankrekening. Als je voor betalen met AfterPay gekozen hebt, wordt het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel in mindering gebracht op je factuur van AfterPay. Als je gekozen hebt voor PayPal zal de terugbetaling ook via het PayPal account plaats vinden. Wanneer je een order in een webzuil in een van onze filialen hebt geplaatst, zullen wij contact met jou opnemen nadat wij de retourzending hebben ontvangen. Omdat orders die geplaatst zijn in een webzuil ook in ons filiaal betaald zijn, beschikken wij niet over uw bankgegevens. Deze zullen wij dan ook bij u opvragen om de terugbetaling verder in orde te kunnen maken.

  • Kan ik mijn winkel aankoop ook ruilen via de webshop?
    Aankopen in de winkel kunnen niet via de webshop worden geruild. Als je niet tevreden bent met je aankoop kun je deze, mits ongebruikt en onbeschadigd, in elke winkel in Nederland en België ruilen. Vergeet niet de aankoopbon mee te nemen naar de winkel.

  • Wanneer wordt een retourzending geweigerd?
    De voorwaarde voor het retour zenden zijn dat het artikel ongebruikt, onbeschadigd en in exact dezelfde staat aan ons terug gestuurd moet worden, in de originele verpakking. De originele verpakking, zoals de schoendoos, moet ook in exact dezelfde originele staat retour gezonden worden. Wij behouden ons het recht om retourzendingen te weigeren indien:
    1. De artikelen beschadigd zijn ten gevolge van gebruik of sporen van gebruik vertonen.
    2. De artikelen niet in de originele verpakking retour zijn gezonden.
    3. De originele verpakking van het artikel ernstig beschadigd is.
    4. De zending niet voldoende gefrankeerd is.
    Eventuele kosten/verzendkosten die hieruit voortkomen, zijn voor rekening van de afzender.

  • Kan ik 1 schoen retourneren, als ze beide in 1 aanbieding zitten? Bijvoorbeeld 2de sale schoen met 50% korting.
    Ja dat kan! Het maakt een verschil of je het duurdere of goedkoopste artikel wilt retourneren.
    1. Als je de duurdere schoen retourneert, krijg je hiervoor een tegoedbon voor je volgende webshop-bestelling. Op deze manier behoud je het voordeel van deze aanbieding. Als je geen tegoed bon wilt, vervalt deze actie en geldt de oorspronkelijke saleprijs weer van die schoen die je houdt. Dit bedrag wordt verrekend met de terugbetaling.
    2. Als je de schoen met de laagste prijs retourneert wordt het bedrag wat je betaald hebt teruggestort.
    Bij deze omruiling is het verstandig even contact op te nemen met onze helpdesk: +31 (0) 495 851 185 (maandag – vrijdag 9:00 – 17:00). Je dient ten alle tijde duidelijk op het retourformulier aan te geven dat het hier om een ruiling betreft waar een actie voor geldt.

Klachten

  • Ik heb een klacht of een vraag, wat moet ik doen?
    Klachten en vragen kun je per mail versturen naar: support@vandalen.nl. Wij nemen je klacht direct in behandeling en geven zo spoedig mogelijk een reactie.

  • Wat moet ik doen als ik verkeerde of beschadigde artikelen heb ontvangen?
    IIndien je bestelling verkeerde artikelen bevat of beschadigd door jou ontvangen zijn, verzoeken wij je dit uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst aan ons te melden via support@vandalen.nl. Daarna kun je de schoenen retourneren in de winkel of via de post. Wij zullen je klacht beoordelen en snel met een passende oplossing komen.
betaalmethoden Van Dalen
Algemene voorwaarden   |   Privacy Statement   |   Disclaimer   |     Van Dalen 2017